Liederliste?

hallo liebe leserinnen :smiley:

hab mir überlegt, ob wir eine liederliste mit den schönsten häufig gespieltesten liebesliedern machen sollen? also für die kirche und den eröffnungstanz.
es gibt ja sehr viele schöne liebeslieder, aber textlich sind einige ja eher traurig wenn man sie übersetzt.

ich hoffe ihr macht mit :laughing:

Phil Coulter - Amazing Grace
Johannes Strauß II - An der schönen blauen Donau
Seal - Kiss from a rose
Howard Carpendale - Ti amo

Also was mir spontan einfällt:

Love is all around - WetWetWet
It must have been love - Roxette
You´re the one that I love - Grease
We´ve go tonight - Ronan Keating
You´ll be in my heart - Phil Collins
Eternity - Robbie Williams
Auch schön: “Elephant love medley” und “Your song” aus dem Film “Moulin Rouge”

Unheimlich viel findet man auf alten Kuschelrock-Cds!

LG Nina

Mir fallen noch ein:

Ich kenne nichts - Xavier Naidoo
The Way you look tonight - Toni Bennet
I say a little prayer - The Cast
What the world needs now is love - Jackie DeShannon
Kissing You - Des´ree
The time of my life - Bill Medley + Jennifer Warnes, sowie der gesamte Dirty Dancing Soundtrack
Show me heaven - Maria McKee
(everything I do) I do it for you - Bryan Adams
do I have to say the words - Bryan Adams u.v.m.
with or without you - U2

LG diesahne

**Dido **- Here with me
**Raemonn **- Alright
**Raemonn **- Falling down
**PinkFloyd **- Wish you were here
James Blond - Beautiful
Whitney Houston - I Will Always Love You
**Wet Wet Wet **- I swear
Robbie Williams - Angels
Robbie Williams - She is the one

++ Alright ++ (Raemonn)
Wipe those tears away from your eyes Just take my hand you don’t have to cry it’ll be allright I’ll make it allright Don’t let the world get you down Reach for the love that’s all around It’ll be allright baby we’ll make it allright I’ll pick you up when you’re feeling down I’ll put your feet back on solid ground I’ll pick you up and I’ll make you strong I’ll make you feel like you still belong Cause it’s allright, yeah it’s allright let me make it allright, make it allright Stay with me tonight, stay with me tonight Sometimes the words well their just not enough Afraid of feeling and in need of love To make it allright, baby, I’ll make it allright Where will you run to where will you hide I know the pain comes from deep down inside but it’ll be allright baby we’ll make it allright baby Let me make it allright, make it allright Let me make it allright, make it allright Stay with me tonight, stay with me tonight It’s allright, yeah it’s allright It’s allright, yeah it’s allright It’s allright, Stay with me tonight I’ll pick you up when you’re feeling down I’ll put your feet back on solid ground I’ll pick you up and I’ll make you strong I’ll make you feel like you still belong Cause it’s allright, yeah it’s allright let me make it allright, make it allright Stay with me tonight, stay with me tonight It’s allright, yeah it’s allright It’s allright, yeah it’s allright It’s allright, stay with me tonight It’s allright, yeah it’s allright It’s allright, yeah it’s allright It’s allright, stay with me tonight

++ Falling Down ++ (Raemonn)
Two times today I had to call you up to let you down Don’t wanna let you down Two times today I ran out of luck and I let you down Don’t wanna let you down Cause I fall down when you’re not around Yeah I fall down when you’re not around Two times today I messed up and let you down Don’t wanna let you down Thought I heard you say I nearly lost your love cause I let you down Don’t wanna let you down Cause I fall down when you’re not around Yeah I fall down when you’re not around I fell down two times today I fell down two times today Yeah I fall down when you’re not around Yeah I fall down when you’re not around I feel I’m falling down, take a look at me can you see me fall I’m falling down, can’t you see me falling down Can’t you see me fall, Can’t you see me falling down Can’t you see me falling down I feel I’m falling down I feel I’m falling down Take a look at me I’m falling down please don’t let me fall.

“love song” und “my darling” - Rosenfels

LG, Ala

Bon Jovi - Bed of Roses
Guns n’ Roses - November Rain
Kylie Minogue & Jason Donovan - Especially for you
Ben E King - Stand by me
Big Mountain - Baby, i love your way
Papa Winnie - You are my sunshine
Take That - a million Love songs

…und was für uns 2 eine besondere Bedeutung hat:
Nena - Leuchtturm

Hoffe ihr könnt was damit anfangen!?!

Guns n’ Roses - November Rain
super schönes lied
(und sooo gut zum wetter passen - scherz!)

november rain :laughing: momentan june rain :laughing:

… ja und i bin wohl a im ganzen gesicht blond - hab mir gestern abend wieder einmal die cd von james blond angehört - der eigentlich nicht blond sich schreibt, sondern es müsste richtigerweise james blunt heißen. ja, ja, ja is’ ja schon die deutsche sprache eine schwere sprache …

meine freundin wird am samstag nach dem ringwechsel I believe i can fly von R. Kelly singen lassen. fand ich auch ne schöne idee

Unser Lied ist All you need is love im Original glaub ich von den Beatles, aber von David Hall ist es noch schöner.

Liebe Grüße

Annett